Friday, August 12, 2016














အခု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ Dining Scenes ေတြနဲ႔ လူငယ္၊ လူလတ္ေတြ ၾကားထဲမွာ Myanmar Vineyard Estate ရဲ႕ Aythaya ဝိုင္က ေတာ္ေတာ္ေလး နာမည္ရလာပါတယ္။ အဲဒီစပ်စ္ဝိုင္ၿခံကထြက္တဲ့ Aythaya ၊ Monte Vinoဝိုင္အမ်ိဳးအစားေတြ၊ Fruitty ဘရန္ဒီ၊ Sparkling Rose ဝိုင္နဲ႔ ဝိုင္ခ်ိဳ (Desert Wine) ေတြက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေရွာပင္းေမာလ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျမင္ေတြ႕ေနၾကပါ။ ဒီဝိုင္ေတြကိုထုတ္လုပ္တဲ့ Myanmar Vineyard Estate ကုမၸဏီက ေနၿပီး ဇူလိုင္လမွာ လာေဗၚဒီကာ (La Bodega) အမည္နဲ႔ ဝို္င္အမ်ိဳးအစား အသစ္တစ္မ်ိဳးကို မိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။

ေတာင္အာဖရိက စပ်စ္မ်ိဳးနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ ဒီသီးသန္႔ လာေဗၚဒီကာ (La Bodega) ဝိုင္ဟာဆိုရင္ အစားအေသာက္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔လည္း လိုက္ဖက္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထုတ္လုပ္ထားတာေၾကာင့္ စားေသာက္ဆိုင္ေတြနဲ႔ ဟိုတယ္ဘားေတြ အတြက္လည္း အထူးသင့္ေလ်ာ္တဲ့ ဝိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဝိုင္ကို မိတ္ဆက္တဲ့ပြဲမွာ Myanmar Vineyard ရဲ႕ မန္ေနဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာ Bert Morsbach နဲ႔ MY Yangon အဖြဲ႕ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းဖို႔ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။



Mr. Bert Morsbach ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ပထမဆံုးစပ်စ္ဝိုင္လုပ္ငန္းလုပ္ဖို႔ ဘယ္ လိုဆံုးျဖတ္ခဲ့တာပါလဲ။

ကြၽန္ေတာ္ျမန္မာျပည္မွာ ေအာ္ဂင္းနစ္ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းလုပ္ဖို႔ ေရာက္လာ တာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ကတည္းက ေရာက္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီေပါ့။ ၁၉၈၉ ကေန ၁၉၉၉ အထိဆယ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ဘန္ေကာက္နဲ႔ ျမန္မာမွာရွိေနခဲ့ၿပီး ေအာ္ ဂင္းနစ္စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းကို ငါးႏွစ္ ေလာက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ျမန္မာေအာ္ဂင္းနစ္စိုက္ပ်ိဳးေရးနဲ႔ ေအာ္ဂင္းနစ္အစားအစာေတြကို ဥေရာပ ေဈးကြက္ထဲ မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရစီမံကိန္းအေျပာင္းအလဲေတြၾကား မွာ အခက္အခဲေတြအမ်ားႀကီး ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ ရပါတယ္။ မိတ္ေဆြေတြကဒီေနရာကေန ထြက္လိုက္ဖို႔ ေျပာၾကေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ    ကို ႏွစ္သက္လို႔ ဆက္ေနၿပီး ဝိုင္လုပ္ငန္းကို ဆက္လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးက ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ စပ်စ္ဝိုင္ၿခံက ဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ပထမဦးဆံုးေသာ စပ်စ္ဝိုင္ၿခံပါ။



လာေဗၚဒီကာဝိုင္အသစ္ကို ဘယ္လိုမ်ိဳး စတင္ထုတ္လုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါသလဲ။

ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ဝိုင္ကို ဒီထက္ေဈးႏႈန္း ခ်ိဳခ်ိဳနဲ႔ ထုတ္လုပ္ႏိုင္မလားလို႔ လူေတြက ေမးၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္က ေရွာ့ပင္း ေမာလ္ေတြမွာ မရႏိုုင္တဲ့ဝိုင္မ်ိဳး၊ ဟို တယ္နဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာပဲ သီးသန္႔ ရႏိုင္တာမ်ိဳးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္လာေဗၚဒီကာ ဝိုင္ကို မိတ္ဆက္ေပး လိုက္ရတာပါ။

La Bodega ဆိုတဲ့ အမည္ကေတာ့ စပိန္ ဘာသာစကားကေန ဆင္းသက္လာ တာပါ။ "ဝိုင္ဘား" လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တျခားဝိုင္ေတြနဲ႔ မတူတဲ့ သီး သန္႔ ဟိုတယ္ဘားေတြနဲ႔ ထိပ္တန္းစား ေသာက္ဆိုင္ေတြမွာပဲ ရႏိုင္တဲ့ ဒီလာ ေဗၚဒီကာကို ထုတ္လုပ္ရတာပါ။ ဝိုင္ေကာင္းေတြထြက္တဲ့ ေတာင္အာဖရိက က စပ်စ္မ်ိဳးေတြနဲ႔ လုပ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဝိုင္ကုန္ၾကမ္းေတြကလည္း အဲဒီကပဲ တင္သြင္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဝိုင္ထုတ္လုပ္မႈ (Wine Processing) ရဲ႕ ၅၀% ကို ဒီေရာက္မွဆက္လုပ္ထားတာပါ။ ေဈးႏႈန္းကေတာ့ ဝိုင္တစ္ပုလင္းကို ၉,၅၀ဝ က်ပ္နဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္ေတြနဲ႔ ဟိုတယ္ေတြကိုေပးဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္။ ဒီေဈးနဲ႔ ဒီအရသာကို ဘယ္မွာမွ မရႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္ဝိုင္မွလည္း ဒီအရသာနဲ႔ ဒီေလာက္ ေဈးမခ်ိဳပါဘူး။ ဒီဝိုင္ကို ဝိုင္ခ်စ္သူေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပး ႏိုင္ဖို႔ အနံ႔အရသာ အမ်ားႀကီး ပိုေကာင္း လာေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာေၾကာင့္ ေသာက္သံုးတဲ့သူေတြ ႏွစ္သက္လက္ခံ အားေပးလာၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဝိုင္ေဈးကြက္ကို ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တစ္ႏွစ္ကိုဝိုင္ပုလင္း တစ္သန္းေလာက္ထြက္ရွိၿပီး ကြၽန္ေတာ္ တို႔ က သံုးပံုတစ္ပံု ေလာက္ ထုတ္လုပ္ပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဆန္းစစ္ခ်က္အရ ဝိုင္ေဈးကြက္ကေတာ့ ၇၀% ေလာက္က ျပည္ပကေနတင္သြင္းပါတယ္။ က်န္ရွိတဲ့၃၀% ကေန ၄၀% ကို ျပည္တြင္းက ထုတ္လုပ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့ ဝိုင္ေဈးကြက္က လူေတြရဲ႕ ဝယ္လိုအား အေပၚမူတည္ၿပီး လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ကို ႀကီးထြားလာေနပါတယ္။ လတ္တေလာ စီးပြားေရး မတည္ၿငိမ္မႈေၾကာင့္ ဝိုင္ေဈးကြက္က အနည္းငယ္ ေႏွးသြား ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဝိုင္ေဈးကြက္ အနာ ဂတ္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အလားအလာ ရွိေနပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ လူတစ္ဦးက တစ္ ႏွစ္မွာ ဝိုင္တစ္ခြက္ေလာက္ ခန္႔မွန္းေျခ ေသာက္ၾကတာ၊ စပိန္၊ ဂ်ာမနီနဲ႔ ဥေရာပ ႏိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ လူတစ္ဦးက ဝိုင္ ပုလင္း ၃၀ ေလာက္ကို ေသာက္ေနၾက တာ။ တိုးတက္လာမယ့္ လူေနမႈဘဝပံုစံ ေတြနဲ႔အညီ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ထမင္းစား ဝိုင္းေတြမွာ ဝိုင္ေသာက္ျခင္းက ေနရာယူလာမယ္၊ ႐ိုး႐ိုးေရထက္ ဝိုင္ေတြ ကို သံုးလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ဝိုင္ ေဈးကြက္ တိုးတက္လာဖို႔ ရွိပါတယ္။



လက္ရွိ ႏိုင္ငံျခားဝိုင္ တင္သြင္းမႈအေျခ အေနနဲ႔ ေဈးကြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြက ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

တင္သြင္းဝိုင္ေဈးကြက္က ဒီႏွစ္အတြင္း ေတာ္ေတာ္ေလးျမင့္တက္လာပါတယ္။ ျပည္ပဝိုင္ ကုမၸဏီအေရအတြက္ ေထာင္ ဂဏန္းေလာက္နဲ႕ ကြၽန္ေတာ္တို႕ ၿပိဳင္ဆိုင္ ေနရတာပါ။ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈရွိတာ ေကာင္းပါ တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္တာကာလမွာ ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထုတ္လုပ္တဲ့ ဝိုင္ပဲ ရွိခဲ့တယ္။ ခုေတာ့ ေနရာတိုင္းမွာ အၿပိဳင္ အဆိုင္ ထြက္ေပၚလာၾကၿပီ။ အျခား ကုမၸဏီေတြထက္ အရည္အေသြး ပိုေကာင္း တဲ့ ဝိုင္ကို ပိုမွ်တတဲ့ေဈးႏႈန္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ေရာင္းခ်ေပးေနတယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါ တယ္။



ဝိုင္ေသာက္သံုးတဲ့ ဓေလ့နဲ႔ သိပ္ရင္းႏွီးမႈ မရွိတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြကို ဘယ္လို ဝိုင္ယဥ္ေက်းမႈကို မိတ္ဆက္ေပးမလဲ။

တစ္ေန႔ကို ဝိုင္တစ္ခြက္၊ ႏွစ္ခြက္ေသာက္ သံုးျခင္းက အဆိပ္အေတာက္ေတြကို ဖယ္ရွားေပးၿပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီညြတ္ ပါတယ္။ ဒီလိုဝိုင္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးေတြကို ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြက သိေစခ်င္ေပမယ့္ ေငြေၾကးအရ အခုေလာေလာဆယ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မတတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အစီအစဥ္ေတြ ရွိပါတယ္။
Myanmar Vineyard Estate ကို ပိုင္ရွင္ Bert Morsbach ရဲ႕ အေနာက္ တိုင္းစတိုင္ဝိုင္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထုတ္ လုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ကူးကေန စတင္ ျဖစ္ခဲ့ တာပါ။ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္မွာ ဝိုင္ကို ခ်စ္ ျမတ္ႏိုးတဲ့ သူနဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြတစ္စုက ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕နားက စပ်စ္ဝိုင္ၿခံကို စတင္စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ပါတယ္။ စပ်စ္မ်ိဳးေတြကို ဥေရာပကေန တင္သြင္းခဲ့ၿပီး ၄ ႏွစ္ၾကာ စိုက္ပ်ိဳးစမ္းသပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀ဝ၄ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာမွာ ဒီစပ်စ္ၿခံကေန ပထမဆံုး ဝိုင္ပုလင္းကို ျပည္တြင္းမွာ မိတ္ဆက္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ၂၀ဝ၉ ခုႏွစ္ မွာေတာ့ ျပည္တြင္းအျပင္ ျပည္ပကိုပါ တင္သြင္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment